Snicker-ontbijt-smoothie

28 april 2016 | Drinks, juices & smoothies, Ontbijt

Snicker-ontbijt-smoothie

Vroeger werd er bij ons thuis niet veel gesnoept. Een klein koekje bij de koffie – en dan ook gewoon echt maar één-, een doosje rozijnen als zoete snack, en als ik een snoepje mocht dan was het een mini-doosje smarties of een spekje. Mijn moeder is totaal geen zoetekauw – alhoewel dat sinds een beruchte Tiramisu van een paar jaar geleden nu ineens veranderd lijkt -, eet van nature zeer gedisciplineerd en stabiel, en geniet oprecht al jaar en dag van haar plakje peperkoek bij de koffie om 11.00. Regelmaat in haar eetpatroon is iets waar zij toch best en beetje van houdt – op de diners na, uiteraard. En, eerlijk is eerlijk, het werpt zijn vruchten af: nog steeds ziet zij er fantastisch uit en heeft ze een figuur waar menig vrouw van míjn leeftijd jaloers op is. Yes mom, steek die maar in je zak!

Maar er is één ding waar mijn lieve moeder dagelijks van geniet. Een miniklein verwenmomentje, meestal na het wandelen of sporten, wat ze al doet zolang ik me kan herinneren. Elke dag, of zo goed als, eet ze één klein mini-Snickertje. Zo een die ongeveer net zo groot is als een kleine duim, waar je net twee beschaafde hapjes van kunt nemen.

Ik ben net zoals mijn moeder – mijn vader is weer een heel ander verhaal – totaal geen zoetekauw, maar een klein Snickertje op zijn tijd kan ik zeker waarderen. Ik houd ook helemaal niet van ijs, maar met een Snickersijsje kun je me zo nu en dan echt wel blij maken.

Nou past iedere dag een Snickersijsje niet bepaald in mijn voedingspatroon, maar heel soms heb ik wel vreselijk veel zin in iets wat romig, chocolade-achtig, Sníckersachtig smaakt. Maar dan the healthy way. Dus zo gebeurde het dat ik laatst, op een doordeweekse dag, intens aan het genieten was van deze gezonde Snickers-smoothie als ontbijt. Wel de smaak, niet de ongezonde zooi die erin zit (sorry mam).

Leef je uit, zou ik zeggen. Ík weet in ieder geval waarmee ik morgen weer ontbijt.

Snicker-ontbijt-smoothie

Ingrediënten:

  • 1 rijpe banaan (het liefst met flink wat bruine stippen, dan is hij een stuk zoeter!)
  • 1 eetlepel cacao
  • 1 eetlepel pindakaas (met stukjes kan ook uiteraard, doe eens gek)
  • Flinke snuf kaneel
  • 150 (of 3/4 glas) ml melk of plantaardige melkvervanger
  • Eventueel, voor de zoetekauw: een scheutje honing of agavesiroop

Doe alles bij elkaar in de blender en maak er een mooie, gladde smoothie van. Vind je ‘m wat te dik? Gooi er dan wat extra melk of een scheutje water bij.

Rietje erin, of gewoon lekker die chocolade-snor laten staan. Good morning!

En ohja, hoe ging ‘ie ook alweer?

Here, take a Snickers. Because you turn into a right diva everytime you’re hungry

Need I say more?

Snicker-ontbijt-smoothie

Heb je dit gemaakt? Laat het me dan vooral weten, vind ik namelijk HEUL leuk!  Dat kun je doen via mijn Instagram, Facebook of Twitter, of door de hashtag #theblondefoodfactory te gebruiken.

Volg mij ook via Bloglovin

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk

0 reacties

Laat een reactie achter